Daisy Beauty Expo dag 2 – Mässan

I det här inlägget försöker jag, så gott jag kan, återge min vinkel av Daisy Beauty Expo 2019. Det är alltså en skönhetsmässa som är exklusiv för influencers och journalister.

 

Jag och Louise stannade direkt vid Annemarie Börlinds produkter, och den extremt kunniga Irene von Arronet. Vi pratade om produkterna och dess innehåll, samt influencerlandskapet idag.

Annemarie Börlind Hyaluron-shake är en ansiktsolja som är lite speciell. Som ni ser i bilden ovan och nedan vilar oljefasen ovanpå vattenfasen. Detta för att de inte ville att produkten skulle innehålla något emugleringsmedel, som alltså är det som gör att vattenfasen och oljenfasen inte skär sig. Dessa produkter har alltså skippat emugleringsmedel, och därav ska en SKAKA produkten noga innan användning.

Dessa shake-oljor kommer i tre olika sorter:

  • Hyaloronshake (blå): fuktgivande, mjukgörande.
  • Rose Blossom Vital Care (rosa): fuktgivande, lugnande
  • Orange Blossom Energizer (gul): mjukgörande, lystergivande

Eye Wrinkle Cream har funnits i precis samma recept i 60 år (om jag inte missminner mig?!) då den är så himla populär.

Annemarie Börlind har lanserat serien Purifying Care, en acnebehandling speciellt framtagen för ungdomlig hy. Serien innehåller en rengöring, ett ansiktsvatten, en ansiktskräm, ett antibakteriellt täckstift och en roll on-penna för lokal behandling av finnar (ej på bild).

 

Depend var den utställare som verkar ha satsat MEST på mässan då en av deras stjärnprodukter fyller 25 år. Hos Depend kunde en bland annat göra sitt eget nagellack. HUR COOLT?!

 En kemist visade mig och Louise hur vi skulle göra och vad vi skulle tänka på, och därefter fick vi köra loss!

Så sjukt snygga va, i labbrockar och allt!

Vi testmålade ett par gånger emellanåt, så vi såg hur vi skulle blanda. Jag fick verkligen till det precis som jag ville! (nr. 5)

Mitt egna nagellack!

Trots att jag blev galet nöjd med mitt nagellack sneglade jag avundsjukt på Louises. Kika in på hennes blogg om ni vill se hennes färg!

Hos Depend fick vi även bli klädda med vackra fransar. Depend erbjöd även manikyr och brynfix.

Alltså KOLLA vilka fina fransar Depend lanserar! JAG DÖR! De som syns längst ned i mitten av bilden är ju helt min smak. De heter SVEA.

Visst sa jag att Depend satsade? Glitter, ballonger, tårtor, bubbel- och världens gladaste utställare!

Här har vi födelsedagsbarnet: Depends minilack!

 


Comfort Zone var på plats och visade upp lite hem och kroppsvård. Doften Tranquility är så jäääääääääääkla mumsig. Det doftar verkligen SPA.

Hos Comfort Zone fick vi också doftsätta vår egen duschkräm. Självklart valde jag doften Tranquility.


Ecooking var ett märke som var helt nytt för mig, vilket är JÄTTEKUL! Det är så roligt att få introduceras till nya märken. Ecooking är ett danskt hudvårdsmärke som lanserades 2015. Alla oljor är ekologiska och den större delen av serien är vegansk.

 

Rosenserien visade också upp lite nyheter. Jag introducerades till märket för ungefär ett år sedan då jag föll pladask för deras läppbalsam, body butter och morotsolja. Den här gången presenterades ett shampoo som även fungerar som duschkräm- och en kroppsskrubb. Rosenserien är ett svenskt märke som satsar på naturlig och ekologisk hud och kroppsvård. Båda dessa produkter är veganska och innehåller endast naturliga ingredienser.

 

Bare Minerals lanserar läppstift (februari) och foundationsticks (april?maj?). Båda kändes otroooooligt krämiga. Jag gillade verkligen känslan av de matta läppstiften då de inte är av den typen att de torkar in helt på läppen. De är alltså matta och krämiga på samma gång. YAY!

 

Elemis Pro-Collagen Rose har tidigare vart limited edition, men de vart så pass populära att de kommer igen. Jag minns dessvärre inte mer än så- och fick dessvärre inte med mig något infoblad. Men håll utkik efter dessa, de doftade FANTASTISKT!

Psssst, Elemis Thousand Flower Mask är nominerad till bästa ansiktsmask i Daisy Beauty Awards!

 

Buxom visade också upp snygga nyheter, bland annat detta läppstift som jag ångrar GROVT att jag inte plåtade applikatorn på. Men den syns i reklambilden bakom. Googla om du är intresserad att veta mer. Jag förutspår succe. 

Buxom har massor av spännande makeupprodukter. Den stora nyheten är ögonskuggspaletterna.

Dermalogica lanserar en duo för dundertorr hud. Intensive Moisure Cleanser och Intensive Moisture Balance.  Tillsammans ska de stärka hudens barriär och ge djupgående fukt.

Expot fick även besök av Ida Warg som lanserade brun utan sol-produkter förra året. 

Brun utan sol-produkterna finns i flera olika former: mousse, spray och ansiktskräm. Och en appliceringsvante såklart!

 

Idun visade upp en del populära produkter, och även en del nya som jag såklaaaaart glömde fota. Vecka 7 lanserar IDUN nämligen nagelvård! De nya produkterna är en nagelolja med bland annat mandelolja, citronolja och vitamin E, som ska återfukta naglarna och ge näring till nagelbanden. De lanseras också en nagelförstärkare som kan användas för sig själv, som baslack och topplack. Nagelförstärkaren ska vara perfekt för den med tunna svaga naglar.

 

Weleda Skin Food får några tillskott i familjen. Weleda är ett naturligt, ekologiskt hudvårdsmärke som grundades i Schweiz. 

Tillskotten är Skin Food Light, en lättare fuktkräm än orginalet, samt ett läppbalsam (inte i bild).

 

 

Elixir är ett Norskt hudvårdsmärke som säljer min absoluta favoritkräm, Niactil 4%. Här visades den nyare utvecklingen av den ansiktskrämen. Den nya versionen Niactil Advanced Pro ska innehålla fler aktiva ingredienser än den förstnämnda. Bland annat innehåller denna PHA-syra.

Pssst, krämen är nominerad till Årets aktiva hudvård i Daisy Beauty Awards 2019.

 

 

Lumene lanserar en ny hudvårdsserie: Arctic Hydra Care. Serien är till för dig med torr hud. Produkterna innehåller bland annat nordiska blåbär, havre och rapsolja. Serien består av en läppkräm, ansiktskräm, serum, ögonkräm och en handkräm.

Lumene lanserar även Invisible Illumination Instant Glow Fresh Tint, en makeupprodukt med hudvårdande egenskaper. Det är alltså ett tint- tänk en lätt färgad hudkräm. Jag glömde dessvärre att plåta denna.

Jag är så himla glad att jag fick träffa Lumenes makeupartist Fanny Lagerwall, vars karriär jag följt under fleeeeeeera år. Vet ni inte vem det är- KOLLA IN HENNE. Hon är fantastisk.

 

Charles Worthington lanserar en ny hårvårdsserie! Serien är utvecklad för att få håret att upnnå maximal styrka och längd. Serien består av ett stimulerande shampoo, proteinbalsam, lugnande scalp tonic och en återuppbyggande proteinkräm.

 

St. Tropez visade upp två brun utan sol-produkter: en mousse och en face mist. Båda är helt ofärgade, vilket kan göra applicering aningen knepigare om en inte är van vid brun utan sol, MEN: du har fördelen att kunna sova i vita lakan eller ta på dig vita kläder utan att riskera att fläcka ner något. Båda produkterna är veganska.

 

New Nordic är ett märke som utvecklar örttillskott och arbetar med växtsubstanser för att aktivera kroppens egna substanser till diverse ändamål. De visade upp flera produkter, varav nyheterna var en Hyaluronshot (på bild ovan) för att ge huden en boost inifrån, och tuggtabletter (smakar som godis!) för vackrare hår. 

 


 

Birgitta Lagerholm, VD och grundare för märket FÄRG samt makeupartistutbildningen Makeupstudion visar Louise Andersson FÄRGS  nylanserade läppstift.

Läppstiften heter Kiss Me Now och kommer i 8 olika nyanser. Högpigmenterade och krämiga!

FÄRG presenterade även några intressanta kurser som du kan läsa om på bilden ovan! Kurserna riktar sig i första hand till den som har utbildat sig inom skönhetsbranschen och vill ta sin karriär till nästa nivå.

Handkräm och handtvål från Philip B. HUR snygga är inte förpackningarna?!

Hårgurun Philip B var på plats och presenterade sina produkter. Detta är endast ett utval: han har ett riktigt brett sortiment!

 


Antonio Axu var också på plats och visade upp sina produkter. Under våren kommer Antonio Axu lansera tre nya produkter i serien Hair Couture: shampoo balsam, och serum. Ännu en nyhet är att det färg och viktlösa torrshampoot Light Dry Shampoo Weightless Touch finns i 100 ml och 300 ml-fllaskor.

Antonio Axu har även gjort ett tillägg i sin Color Boosting-serie med en brunfärgad hårbehandling som ska ge håret en kall brun ton. De nya produkterna kommer att finnas på Apoteket och Åhlens från och med den 11 Februari.

 


 

Märket Amika hade en galet fin och färgstark monter, där de visade upp sin serie med hårvårdsprodukter och verktyg.

 

Världens gulligaste utställare i montern övertygade mig dessutom att hon kunde tämja mitt hår. Dagen innan hade jag sovit i en slarvig knut mitt på huvudet (BAD CHOICE). Samma morgon försökte jag kamma ut håret utan framgång, vilket slutade med ännu en panikknut på huvudet. Den entusiastiske och gulliga utställaren tog sig an det jag trodde var omöjligt och gav mig världens finaste hollywoodsvall.

 


MASQ+ visade upp en relativt ny sheetmask, Sustainable Skin. Masken är både vegansk och ekologisk, då den innehåller mer än 95 % ekologiska ingredienser. Själva arket är även gjort i ekologiskt bomull.

 


Jag tror helt ärligt att jag var för exhalterad för att komma ihåg att plåta då jag stannade vid Acasias monter. Men jag kan bara inte låta bli att skriva att de under våren kommer lansera en ny sheetmask! Den nya sheetmasken är märkets tredje och heter Brighten Me Up Sheet Mask. Masken satsar på C-vitamin, E-vitamin och Hyaluronsyra.

 


På plats fick vi även våra bryn färgade med iQ+ Brow Retail Pen.

Jane Iredale var också på plats och presenterade ett gäng produkter, varav ett pressat, täckande mineralpuder:  PurePressed Base Mineral Foundation.

 

Daisy Beauty Expo var återigen en succe. Det var så otroligt bra uppstyrt, men det jag tycker var allra bäst var STÄMNINGEN. Alla på plats var SÅ glada och SÅÅÅÅ välkomnande. Detta är ett community som inspirerar och stärker mig till max. Jag har helt ärligt aldrig varit så exhalterad och inspirerad som efter Daisy Beautys Events. TACK till alla inblandade, framför allt Kicki Norman och Sam Bergenstråle för ännu ett fantastiskt event.

2 Replies to “Daisy Beauty Expo dag 2 – Mässan”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *